lørdag 29. oktober 2011

Fish and chips -en halv dialog

Tid=…
Fisken er klar sa du?
Da tar jeg én
Her har du 70 shilling
Takk for det
...
Åja, så fisken er nesten klar?
Ja, det går greit å vente et minutt.
...
Unnskyld, hvor langt er et Kenyansk minutt?!
… ...
Takk, nei ikke tenk på det, jeg har evig liv jeg, så det går greit


Tid er dyrebart i Norge, mens i Kenya kan man fråtse i (andres)tid


 Vi bestemte oss for å kjøpe mat mens vi ventet på vår halvannentime-forsinkede venn i byen,
her koser 3/4 av team Kenya seg omsider med resultatet.

1 kommentar:

  1. Å, hei! Siden ingen har lagt inn noen kommentar på matpraten din, tenkte jeg at jeg får gjøre det. Siden jeg er så matinteressert. Men mest fordi jeg nå prøver å sjekke om jeg også klarer å legge inn kommentar fra datan i heimen..... Og nå tester jeg det. PS. jeg visste ikke at fish and chips var afrikansk mat. Men nå vet jeg det. Verden er da så internasjonal. Takk for opplysninga!

    SvarSlett