mandag 13. februar 2012

Etterfulgt

Ett dikt. Inspirert av ett følge på ca 30 skoleunger som fulgte etter meg idag.. (Til ære for Anders Aa)

Dette er noen barn. Og en Kari Marthe fra Tønsberg som jobber frivillig for
ett barnehjem ikke så langt unna der jeg bor. Fantastike barn!
Takk for visitten!
(omtrent slik blir hvitingene fulgt rundt omkring)

Barneføtter
Mange barneføtter,
følger mine spor
Hvorfor?
Er jeg unormalt stor?
Eller har jeg rare nesebor?
Hvorfor??
Lyser jeg en stråleglans?
Eller er mitt ganglag som en dans?
Hvorfor???
Vil de vite hvor jeg bor?
Har de kommet for å ta min far og mor?
Slettes ikke!
Når slike tanker
inni hodet vanker
er den beste medisin
å anerkjenne faktum,
- min hud mangler melanin!


Emily lager chapatti i vår lille leilighet, hun og ca 10 andre
fra CU'en overasket meg og min venn keter med besøk
og middag. Nam!
Sånn ellers er det livets glade dager her nede..  Blant annet har vi hatt besøk av 12 personer på overraskelsebesøk i vår lille leilighet...
Idag har jeg gått bomtur etter melk, jeg har lest bok i en botansik hage,
jeg har snakket om Gud med en botanisk-hageansatt,
jeg har spilt basket med studenter, jeg har spilt håndball med studenter, jeg har hatt krampe i låret, jeg har drukket te hos nabostudentene, jeg har blitt etterfulgt av masse unger, jeg har laget middag av ett gresskar og nå kommer jeg til å legge meg for seint. Igjen..

Som sagt, jeg lever vel det man kan kalle livets flotte dager...

Jeg hører dere har snø hjemme. Snø er vakkert. Jeg prøver å finne vakre ting som kan kompensere for snøen. Ikke enkelt, men denne grønsaksboden rett utforbi huset mitt, og månen(og lyktestolpen i veien for månen), må da kunne klassifiseres som i det minste litt vakkert...

12 kommentarer:

  1. Så bra å høre at du har det fint der nede! :)
    Kari Marte kjenner jeg:D Kult!
    Her hjemme er det snø, ja, så det er fint.

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei Elisabeth!
      Artig med kjentfolk...

      Pliis, ikke snakk mer om snø:D

      Hilsen OLa!

      Slett
  2. Så gøy å se Kari Marte også!
    Må si jeg er veldig glad i diktingen din, Ola, den er helt fantastisk. Gøy at du blogger så mye, så føler jeg meg nesten litt verdensvant (hvis det er lov å ta så mye i) her jeg sitter på THVS avdeling realfag. Du er kul!

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for oppmuntring... Vi er alle borgere i denne verden! Dermed er vi vel alle ganske så verdensvante, er vi ikke? Kos deg på THVS, det er en god plass...

      Vi snakkas, du er og kul!

      Ola

      Slett
  3. kjempemorsomt Ola!!
    Hilsen onkel Gunnar

    SvarSlett
    Svar
    1. Takker og bukker onkel..
      Går det ann å booke flåtefiske på forhånd?
      Isåfall gjør jeg det nå...

      Vi snakkas!

      Slett
  4. Takk for diktet Ola. Det var til stor inspirasjon og glede her i heimen.
    Skal hilse fra resten av gutta i villa villa kulla ;)

    Anders Aa

    SvarSlett
  5. Herlig herlig! Så bra du nyter livet :)
    Har du kommet noe lenger på vei mot Mount Kenya forresten?

    SvarSlett
  6. Heisann sveisann! :)

    Mange hvitinger,
    kommer ned fra nord
    Vi gassere glor
    Hvorfor?
    Er det på Øytun de bor?
    Eller er det bare nesa som er stor?
    Kvifor??
    Gjeng dei berre gatelangs?
    Kva er det dei gjer her til lands?
    Korleis???
    Jo det er som eg trur....
    Er eg alltid så lur?
    Slettes ikkje!
    Vi har møtt nokre damer,
    mon tro.. kan det være samer?
    OI!! Var det joik eg høyrte?
    Ein joik i det fjerne..
    eller inni min hjerne?
    Det skal ikkje vere lett,
    men uansett..

    Skal hilse fra Ingrid, Signe Berit og Helle. Nå skal vi spise kake (men vi skulle egentlig ønske det var kringla di. For øytun-jentene savner gjerbaksten din!) Kos deg videre, Ola! Du er kul! :)

    SvarSlett
    Svar
    1. What!?

      Tuller du med meg?
      Hjernen min tenker
      Den trenger en løsning, og det i en fei
      Har du møtt øytunfolk?
      Nordmenn? Som ikke trenger tolk?
      Det er for godt til å være sant
      Da må du hilse fra en gammel arktisfant..
      Håper kaka smakte
      selv om det ikke var jeg som bakte!

      Slett
  7. Fantastisk grønakssbodmånelyktestolpebilde! Og: Snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø,snø!

    SvarSlett
  8. Takk, men slutt å trakkaser! Til gjengjeld: Mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango, mango!!!! Jeg elsker mango!

    SvarSlett