søndag 18. desember 2011

God Jul!

Heisann folkens!

God Jul til alle!

Jeg reiser til Mombasa (forhåpentligvis da, bussene streiker visst i morra, akkurat da jeg skal dra. Men ærlig talt, jeg tror aldri Kenyanerne ville klart å organsiere en skikkelig streik. Mest sannsynlig kommer jeg fram med ca 50% sannsynlighet, med mindre vi punger da(slik som vi gjorde både på vei til og fra meru når vi var der, (det er ca halvparten så langt som til mombasa). Eller at sjåføren stopper før vi er framme, fordi bussen tilsynelatende ikke funker, men så viser det seg at han og konduktøren bor rett ved og forsvinner(tidlig kveld), slik som det skjedde med oss denne uka. Eller at vi blir stoppa av korrupt politi som krever penger for at vi skal passere, og at sjåføren isåfall er prinsippfast og ikke betaler, noe som er veldig sjeldent. Så ja, jeg har troa på en jul på stranda!) og legger igjen dataen her. (Nairobi, hvis du lurte)

Derfor blir det kanskje litt vanskelig å kontakte meg. Men hvis du vil så kan du kontakte meg allikevel! Nå har jeg forresten gjort det lett for alle å kommentere! Så bare kommenter! Du kan til og med velge å være anonym, hvis du foreksempel vil si noe nedverdigende, eller hvis du vil si noe pent som du vet du ikke kan stå for, eller syns det er flaut eller noe. Jeg merker det begynner å bli for seint. Dessuten er jeg litt syk. Går på antibiotika, gjør det at man blir rar i hodet? Ikke veit jeg.. Rar er vel ikke akkurat en dårlig bivirkning iallefall..
Man blir uansett bedre i magen. Det er fint.

Jeg har forresten vært på fjelltur...
Jeg legger med et bilde derifra, eller kanskje to(fem). Det får liksom bli julekortet i år...

Jeg ønsker dere alle en gledelig Jul! Gud velsigne dere.. Jeg tenker på hjem innimellom. Det er hyggelig!



På vei...


På toppen! Etter 11 km med gange på vulkankanten+ litt til.. Den mørkhudede i forgrunnen er vår venn Julius. Ellers er det Charlie P. Jenta er dansk og heter Stine(slapp av jeg prøver ikke å slå henne, jeg er bare litt treig med oppstillinga..)
Hun var forresten dødsliten før vi begynte på de 11 kilometerne(altså etter å ha klatret opp på kanten av vulkanen. Men vi gav henne litt chapatti og hun var fit for fight. Etter 2.5 mil kastet hun opp. Men fullførte! Ikke dårlig til å være... ..jente!

Disse to møtte vi på toppen



Giraff(er) Fett!

God Jul!


Ps: Sjekk ut øytun.no!
De har fått ny hjemmeside.. Gjett hvem som er på bildeseiren der?

7 kommentarer:

  1. Hei! Jeg er fast leser, i tilfelle du ikke visste det. God jul til deg også, Ola! Kommer til å savne deg på nyttårsaften ...

    SvarSlett
  2. Hei Ola!
    Så utrolig gøy å høre at du har det så bra i Kenya. Hørte du møtte Grace-Anne her om dagen, utrolig artig. Kos deg maks i Afrika. Det er utrolig kult å se hvor mange liv du er med på å forandre. Du sprer kjærlighet til alle barna du møter og de møter Guds godhet.
    Nyt jula på den andre siden av kloden!
    Ber for deg at det skal bli en helt rå jul! Vi kommer til å savne deg.

    SvarSlett
  3. Tror ikke nødvendigvis det er antibiotikaen som gjør deg rar i hodet, Ola.
    Hilsen en som er anonym fordi han ville si noe nedverdigende ;)

    SvarSlett
  4. Haha! Jeg begynner aa like saakalt hatpost.. Det er da ikke saa ille? Naa sitter jeg paa internettkafe i mombasa.. det er svett. jeg er solbrent, men liuvet er bra!

    Nyt jula du ogsaa Kamilla, takk for bonn! artig aa mote grace ja, hehe.. konge gjeng.. Savner dere der i LArvik aa...

    Hei Guro! Jeg kunne tenke meg det! Jeg haaper du faar en knall jul! Jeg haaper dere har det goy i oppdal, du faar hilse folka.
    Jeg hilser fra AAsmund Oksavik Kyss, og nys!

    SvarSlett
  5. Kjempekjekt å lese, Ola! Dere er flinke! Hils masse til Charlie P, Kadenge og resten av gjengen. Så bra at du var med og mekket RTL! Jeg skulle gjerne vært der. Jeg kommer en tur nedover i februar, er noen av dere i Nairobi da? :)
    Hilsen Kristina (2009/2010)

    SvarSlett
  6. Jeg skal hilse dem ja! JA vi har det godt her i Kenya... Du kan glede deg! KAnskje er noen av oss i NAirobi da. (sannsynligvis Ragnhild), men du får ta kontakt, det hadde vært gøy å møttes!

    HA en god jul og ett velsignet nytt år...

    Hilsen Ola

    SvarSlett
  7. mamma her
    Håper julefeiringen går fint.
    Her har vi det bra.
    god romjul uten julebukk og nisselue.
    Alle hilser her hjemmefra

    SvarSlett